SERVICETEKNIKER / PRODUKTSPECIALIST

Kan du lide at arbejde med installation, træning, service og teknisk support på maskiner?

Kan du omsætte din egen tekniske viden til vores kunder?

Kunne du tænke dig en stilling i et innovativt firma, der sammen med vores kunder skaber nytænkning og større bæredygtighed i produktion og brancher?

Vi søger en tekniker, der vil være en del af vores rejse mod at skabe cutting edge løsninger sammen med vores kunder.

Dit job vil bestå af installation af vores maskiner hos kunderne, træning i brugen, og teknisk support on-site og remote. Desuden vil du efter behov skulle bistå ved kundebesøg i vores demorum, hvor kunden har mulighed for at opleve udvikling af deres idé frem til slutprodukt.

Jobbet er baseret i Ringsted, men der vil være rejser til Sverige, Norge og Europa ifm. kundebesøg, leverandørbesøg, messer og lign.

Hvem er vi
Vi er gået fra at være forhandler af skæreborde, udstyr og software til den grafiske branche til at være en organisation, hvor vi er inspirator, forretningspartner og rådgiver for kunder inden for højteknologisk udstyr til storformat, i kombination med Re-board.

Vi tiltrækker visionære virksomhedsledere, opfindere, arkitekter, designere og andre, som har lysten til at tænke i nye og anderledes løsninger, men servicerer også kunder fra den grafiske branche med maskiner og software.

Vi er et solidt lille team, der har tætte relationer, er meget forskellige, og har en udstrakt vilje til at være fleksible og hjælpe hinanden. Da vi har kunder i hele Norden, er vi ofte ikke samlet alle på én gang i huset, så du skal fungere i et dynamisk miljø, hvor kontakten til både kolleger og kunder foregår på mange forskellige kanaler.

Vores leveregel er, at vores kunder altid kan regne med os – også når andre ville have opgivet dem. Vi går gerne den ekstra mil, og gør mere end der forventes. Det er vi kendt for, og det får vi både ros og loyale, glade kunder af.

Om dig
Du har en baggrund i elektronikkens eller mekanikkens verden – måske som elektronik, industri­elektriker, mekaniker, maskinmester eller lign. Din teoretiske erfaring er mindre vigtig end din praktiske erfa­ring og din udprægede lyst til at hjælpe kunden med deres problemer og ønsker, uanset hvad de består i.

Dine typiske opgaver vil være at varetage pre-site, koordinering og varetagelse af installationer hos vores kunder, samt træning af/i brugen af maskiner og software. Herefter teknisk support on-site og remote, samt servicebesøg efter aftale.

Da du vil blive ansvarlig for instruktion og kundetræning, skal du være god til at sætte dig i kundens sted, i mange forskellige brancher og typer af produkter, og kunne lære kunden at betjene system/software og maskine. At kunne tilpasse dig kundens niveau og behov er en del af at få succes med opgaven.

Du får en varieret og ansvarsfuld stilling i en dynamisk ejerledet virksomhed, hvor du i høj grad kunne skabe din egen stilling, og med dine kompetencer være med til at præge og udvikle din egen funktion og os. Det er derfor et krav, at du har erfaring med tilsvarende opgaver fra andre stillinger (ikke nødvendigvis alle).

Vores kunder og leverandører er placeret i hele Norden samt en række europæiske lande. Ubesværet engelsk i skrift og tale er derfor en nødvendighed, og tysk vil være et plus Derudover er det fint, hvis du har en god almen sprogforståelse ift. de nordiske sprog, primært i tale og forståelse

Dig som person

  • Du kan lide at hjælpe kunder med tekniske spørgsmål, og er serviceminded i din indstilling
  • Du ved, at teknisk support ikke bare er at fikse problemet, men en mulighed for at styrke relationer ved at hjælpe kunden med andre udfordringer, eller afhjælpe de problemer, de ikke selv har set endnu
  • Du har en professionel tilgang til kunder, teknik og kolleger – løsninger er et fælles ansvar, at skabe kvalitet, værdi og møde deadlines er en grundholdning hos dig
  • Du kan lide at lære nyt, og tager gerne initiativet til at forbedre systemer og processer, hvis du ser behovet
  • At skille ting ad og sætte dem sammen igen og få ting til at virke er både nemt og en kilde til fornøjelse for dig.
  • Er selvkørende og er god til at strukturere dine opgaver – men også fleksibel i forhold til dine arbejdsopgaver og forstår betydningen af, at i et lille firma hjælper alle hinanden
  • Ser det som et plus, at du kommer til at varetage forskellige typer opgaver, og ikke to dage er ens.
  • Taler og skriver engelsk på et godt niveau
  • Er hurtig til at gennemskue og sætte dig ind i nye IT-værktøjer og systemer.

Dine opgaver
Medvirken til installation af maskiner og opsætning af software, og til at sikre en stabil og sikker drift

  • Instruktion og undervisning af kunder efter installation
  • Teknisk kundesupport – remote eller on site
  • Servicebesøg – reparation og vedligehold
  • Opfølgning på kunder efter endt installation og træning, samt afdækning af yderligere træningsbehov
  • Opdatering og vedligeholdelse af oplysninger i virksomhedens CRM-system
  • Deltagelse i demo med kunder
  • Deltagelse i messer i ind- og udland
  • Sikring af effektiv eksekvering, baseret på overblik og lyst til at give kunderne en unik cutting edge oplevelse af, hvad vi kan skabe sammen – system, maskiner og mennesker
  • Optimering af processerne i og omkring dit job

Systemer i din arbejdsdag
Vi forventer, at du er erfaren i MS Office365, og har erfaring med CRM-systemer. Har du erfaring med MicroBizz, er det helt perfekt.

Hvis du har erfaring med ERP-systemer, vil det være en fordel, da en del af dine opgaver inkluderer dette.

Derudover bruger vi: Caldera, EngView, FlexiSign, Adobe-pakken, og kundernes software vil typisk være CAD eller andre designsoftware.

Vore maskiner/færdiggørelsesudstyr: Fotoba skæremaskiner, Aristo skæreborde, Matic symaskiner m.m.

Du skal føle det naturligt at arbejde med IT-værktøjer, og have nemt ved at sætte dig ind i dem. Vi har fokus på at digitalisere så mange arbejdsopgaver som muligt, og vi vil gerne have dig til at bidrage til dette. Det giver tid til mere kontakt med kunderne, og vi vil gerne have en medarbejder, der tager dette som en udfordring.

Vi tilbyder

  • En virksomhed med stor medarbejderinddragelse og selvstændighed
  • Stort fokus på udvikling, nytænkning og automatisering af processer
  • Fællesskab og sammenhold, og en uhøjtidelig omgangsform
  • Sociale arrangementer hen over året for alle medarbejdere

Ansøgningsfrist
Vi ansætter stillingen, når vi har fundet den rette kollega. Send derfor gerne din ansøgning snarest.

Spørgsmål
Evt. spørgsmål vedrørende stillingen kan rettes til Jakob Skov på tlf. 27 52 86 57 eller [email protected]

Ansøgning
Du bedes sende din ansøgning mærket ”Tekniker/Produktspecialist” med relevante bilag til Tanja Dinsen på mail: [email protected] 

HENT STILLINGSOPSLAG HER SOM PDF